eTwinning

 

2021 / 2022

Making new friends” (Poznajemy nowych przyjaciół)

https://twinspace.etwinning.net/211800

W projekcie „Making new friends” uczestniczyli uczniowie z klasy ósmej oraz siódmej. Uczniowie  zapoznają się z kulturą, historią, stylem życia uczniów z Turcji, Rumunii i Włoch. Uczniowie będą się komunikować w języku angielskim i będą opisywać siebie, swoje rodziny, domy i miejsca zamieszkania. W projekcie jesteśmy nastawieni na współpracę z innymi krajami, więc będziemy pisać maile, komentować posty na platformie Twinspace. Będziemy wykonywać również prace plastyczne, plakaty, krótkie filmy wideo, aby rozwijać swoje umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami.

Projekt zaczął się od spotkania nauczycieli (29 XI 2021r.), którzy zaplanowali zadania na poszczególne miesiące. Omówili oni także narzędzia, z których będziemy korzystać w trakcie projektu.

 

  • Listopad 2021r.

Pierwsze zadanie, które uczniowie musieli wykonać to przedstawienie się. Każdy uczeń powinien opisać się, oraz napisać kilka zdań np. o swojej rodzinie, swoim hobby lub swoich zainteresowaniach. Kolejnym zadaniem było komentowanie postów innych uczniów (uczniowie dopasowani byli parami – jedna para to uczniowie z dwóch różnych krajów). Uczniowie używali strony Forum na Twinspace.

  • Grudzień 2021r.

Kolejne zadanie to stworzenie kartki bożonarodzeniowej wraz z życzeniami.  Uczniowie mogą korzystać z aplikacji Canva oraz ze strony postermywall.com. Uczniowie wysyłają kartkę do swojego kolegi (z którym jest w parze) na stronie zadania, następnie komentują zadanie lub życzenia na stronie Forum na Twinspace.

Życzenia Noworoczne z Turcji 🙂

  • Luty – marzec 2022r.

Po dłuższej przerwie spowodowanej wprowadzaniem nauczania zdalnego w krajach współpracujących wróciliśmy do wykonania kolejnego, nieco bardziej wymagającego zadania. Zadaniem uczniów z poszczególnych krajów było opisanie swojego kraju. Uczniowie w swoim zadaniu powinni uwzględnić krótkie, treściwe informacje dotyczące: geografii danego kraju, tradycji i zwyczajów, typowego dla kraju jedzenia, słynnych ludzi oraz ciekawostek.

Uczniowie zostali podzieleni na grupy, każda z nich miała do opisania aspekt. Efektem końcowym powinna być prezentacja na stronie zadania.

Uczniowie następnie dyskutowali na Forum zadając sobie pytania dotyczące ciekawostek.

1 III 2022r. Uczniowie z Rumunii świętują pierwszy dzień wiosny wykonujące tradycyjne „mărțișor „:

  • Kwiecień – maj 2022r.

Kwiecień i maj upłynęły nam na przygotowywaniu się do wspólnej, międzynarodowej lekcji online. Najpierw uczniowie musieli przygotować prezentację dot. naszego miasteczka. Następnie, na Forum odbyła się dyskusja, i wybraliśmy pytania, które będziemy chcieli zadać w trakcie lekcji online, aby dowiedzieć się więcej o miejscach, w których mieszkamy.

  • Czerwiec 2022r.

Przyszedł czas na długo wyczekiwaną lekcję online. Było bardzo dużo emocji, uczniowie byli bardzo zadowoleni z faktu, iż mogli wypowiedzieć się używając języka angielskiego na forum międzynarodowej klasy. Lekcja odbyła się w bardzo miłej atmosferze, trwała 60 minut. Wszystko odbyło się według planu: najpierw, każda szkoła przedstawiła się. W trakcie prezentacji, pozostałe szkoły miały za zadanie notować najważniejsze informacje. Następnie, poszczególni uczniowie zadawali uczniom z innych krajów pytania pomocnicze, dzięki którym dowiadywaliśmy się jeszcze więcej o tych krajach. Na końcu, w trakcie krótkiej przerwy, uczniowie musieli krótko podsumować prezentację dotyczącą jednego, wcześniej wybranego kraju. Następnie wybrany uczeń opowiadał, czego dowiedzieliśmy się o danym kraju.

To było wspaniałe doświadczenie i będziemy długo wspominać każdą minutę naszej pierwszej, międzynarodowej lekcji online.

W czerwcu przyszedł również czas na pożegnanie się z nauczycielami i uczniami, z którymi współpracowaliśmy przez cały rok szkolny. Dzięki projektowi uczniowie stali się pewniejsi siebie używając języka angielskiego, zdobyli dużo wiedzy zarówno z języka angielskiego jak i nowoczesnych technologii. Uczniowie poszerzyli również rozumienie kulturowej i językowej różnorodności w Europie.

Do zobaczenia w następnym projekcie!

————————————————————-

Skip to content