eTwinning

2023 / 2024

3) Projekt pn. „Friends around the world” (Przyjaciele z całego świata)

Nasz Twinspace: https://school-education.ec.europa.eu/pl/etwinning/projects/friends-around-world-13/twinspace

Projekt pn. „Friends around the world” (Przyjaciele z całego świata) przeznaczony jest dla uczniów klasy piątej (wiek od 11 do 12 lat). Uczestniczy w nim 7 szkół (z Polski, Grecji, Turcji, Rumunii, Hiszpanii). W projekcie będą rozwijane kompetencje kluczowe, uczniowie nauczą się korzystać z różnych narzędzi internetowych. Oprócz typowych opisów domów, miasteczek, szkół, przeprowadzimy ankiety, stworzymy poradnik, prezentacje oraz krótkie filmiki (o zainteresowaniach, zwierzątkach domowych, ochronie środowiska, cyberbezpieczeństwa, itd.). Założycielem projektu jest p. Piotr Piasecki, koordynatorem – p. Monika Piasecka.

Mapa szkół biorących udział w projekcie:

Filmik:

Grudzień 2023r.

W grudniu stworzyliśmy nasz główny plakat i hasło, do jego wykonania wykorzystaliśmy Canvę i była to międzynarodowa współpraca uczniów. Następnie uczniowie utworzyli e-kartki bożonarodzeniowe i noworoczne z życzeniami w języku angielskim. Pod koniec miesiąca uczniowie wzięli udział w dyskusji na temat ich hobby i zainteresowań.

I Slogans and posters

W międzynarodowych grupach uczniowie zastanawiali się nad hasłami związanymi z naszym projektem. Następnie nauczyciele przydzielili uczniom linki do współdzielonych plakatów w aplikacji Canva. Uczniowie w każdej grupie dyskutowali (w języku angielskim) o swoich plakatach, wymieniali się pomysłami i opiniami, aby powstał jak najlepszy plakat.

Wystawa online haseł i plakatów:

Powered by emaze

II Christmas and New Year’s e-cards

Uczniowie tworzyli kartki świąteczne lub noworoczne wraz z życzeniami (w języku angielskim) w aplikacji Canva, następnie wrzucali na wspólną tablicę w aplikacji Padlet. Oto prezentacja naszych kartek:

Merry Christmas! autorstwa Monika Piasecka

III Discussion on hobbies and interests

Ostatnie zadanie polegało na dyskusji na temat hobby i zainteresowań. Uczniowie wypowiadali się na forum w aplikacji Padlet (w języku angielskim). Prezentacja:

FATW – hobbies autorstwa Monika Piasecka

W grudniu odbyło się również spotkanie online nauczycieli biorących udział w naszym projekcie. Spotkanie poprowadziła p. Monika Piasecka. Nauczyciele dyskutowali o planie projektu, poszczególnych zadaniach, wymienili się pomysłami na wykonanie niektórych zadań.

Podsumowanie zadań w grudniu:

Listopad 2023r.

W listopadzie klasa piąta rozpoczęła swoją przygodę z projektem eTwinning. Przygotowaliśmy swoje awatary (w aplikacji Voki oraz przy okazji przypomnieliśmy sobie działanie platformy Google), dzięki którym krótko przedstawiliśmy się i umieściliśmy je na wspólnym Padlecie. Kolejnym zadaniem było utworzenie logo – klasa piąta wykonała projekty w aplikacji Canva lub narysowali swoje propozycje. Następnie w małych grupach utworzyliśmy opisy naszych ulubionych świąt jesiennych i zimowych. Ostatnim zadaniem w listopadzie było wzięcie udziału w ankiecie i dyskusji.

I Przedstawienie się

Zanim rozpoczęliśmy to zadanie, przypomnieliśmy sobie działanie platformy Google – w szczególności aplikacji Gmail, Classroom oraz Dysk. Następnie zapoznaliśmy się z działaniem aplikacji Voki i przystąpiliśmy do działania – tworzenia własnego awatara, który opisze nas, nasz charakter oraz zainteresowania. Po wykonaniu awatarów, umieściliśmy je na wspólnym Padlecie, na który znajdują się awatary uczniów ze wszystkich szkół partnerskich. Zapoznajemy się z awatarami.

Padlet:

II Logo

W tym zadaniu uczniowie ćwiczyli umiejętności cyfrowe (aplikacja Canva) lub wykorzystali swoje zdolności plastyczne, aby utworzyć logo projektu. Chętni uczniowie wykonali propozycje logo, które zostały umieszczone na wspólnej tablicy. Następnie odbyło się głosowanie wśród uczniów – logo, które otrzymało najwięcej głosów zostało głównym logo projektu.

Propozycje logo:

Logo propositions – FriendsAroundTheWorld autorstwa Monika Piasecka

Logo autorstwa Kingi i Karoliny z naszej szkoły:

Zwycięskie logo ze szkoły w Turcji:

III Autumn time

W kolejnym listopadowym zadaniu mieliśmy wykonać e-book z opisami świąt lub festiwali jesiennych w naszych krajach. Uczniowie ćwiczyli wyszukiwanie i porządkowanie informacji w Internecie, pamiętając o prawach autorskich zdjęć z Internetu, ćwiczyli umiejętności cyfrowe oraz pracę zespołową. W parach lub małych grupach uczniowie opisywali swoje ulubione jesienne i zimowe festiwale oraz tradycje. Najpierw pracowaliśmy na wspólnym Dokumencie Google, następnie p. Monika utworzyła z tych informacji e-book.

E-book:

IV Survey and discussion

Ostatnie listopadowe zadanie okazało się być nie lada wyzwaniem ponieważ uczniowie musieli współpracować w międzynarodowych zespołach. Pani Monika stworzyła ankietę (w Formularzach Google) zawierającą pytania dotyczące czasu wolnego uczniów (np. „Jakie masz zwierzęta?” lub „Wolisz grać w gry komputerowe czy czytać książki?”), uczniowie odpowiadają na pytania. Pan Piotr podsumował dane z ankiet. Następnie uczniowie podejmowali dyskusję w międzynarodowych małych grupach. Dyskusja dotyczyła spędzania czasu wolnego przez uczniów.

Na koniec pani Monika podsumowała całe zadanie w prezentacji (Canva):

How do we spend our free time autorstwa Monika Piasecka

Podsumowanie zadań w listopadzie:

Skip to content