eTwinning

2) Projekt pn. „Learn and have fun”

Projekt „Learn and have fun” realizowany będzie w klasie VI i rozpocznie się w styczniu 2023r. Uczniowie  zapoznają się z kulturą, historią, stylem życia uczniów z Hiszpanii, Turcji i Rumunii. Uczniowie będą się komunikować w języku angielskim i będą opisywać siebie, swoje hobby i zainteresowania, miejsca zamieszkania, kraje, kulturę. W projekcie jesteśmy nastawieni na współpracę z innymi krajami, więc będziemy pisać maile, komentować posty na platformie Twinspace. Będziemy wykonywać również prace plastyczne, plakaty, krótkie filmy wideo, aby rozwijać swoje umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami. Koordynatorem projektu jest p. Piotr Piasecki.

Nasz Twinspacehttps://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/learn-and-have-fun-0/twinspace/pages

Mapa szkół uczestniczących w naszym projekcie.

.

Maj 2023

.

W maju czekało na nas ostatnie zadanie do wykonania: napisanie krótkiego tekstu o naszych planach wakacyjnych. Uczniowie, którzy już zaznajomili się z aplikacją Canva, mogli użyć jej do uatrakcyjnienia swojej wypowiedzi. Oto prace uczniów z naszej szkoły:

.

Uczniowie mogli również rozmawiać na Forum naszego Twinspace o swoich wakacyjnych planach: https://school-education.ec.europa.eu/en/node/856894 .

Wszystkie wakacyjne plany połączyliśmy w jeden krótki filmik /album:

Filmik prezentujący wypowiedzi na temat naszych wakacyjnych planów.

.

Kwiecień 2023

Naszym głównym zadaniem w kwietniu było utworzenie pocztówki z naszego miasta lub kraju (LINK: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/learn-and-have-fun-0/twinspace/pages/postcard-my-town-country ). Uczniowie mieli napisać pozdrowienia oraz krótko opisać swoją miejscowość lub kraj. Powinni też dodać zdjęcia, aby pocztówka była bardziej atrakcyjna. Uczniowie już nie raz wykonywali podobne zadanie, lecz pierwszy raz mogli swoją pocztówkę „wysłać” do rówieśnika z innego kraju (pary uczniów zostały przypisane we wcześniejszych zadaniach przez nauczycieli). Pocztówki w większości zostały wykonane za pomocą aplikacji Canva. Oto pocztówki wykonane przez uczniów naszej szkoły:

.

Kiedy kartki były już gotowe, zostały umieszczone na wspólnej tablicy w aplikacji Padlet, gdzie uczniowie mogli swoje kartki „lajkować” lub komentować:

LINK: https://padlet.com/monntanag/learn-and-have-fun-etwinning-project-postcards-from-our-town-4ah3bv7frm9fhdw4

Zadaniem dodatkowym w tym miesiącu była dyskusja w Klubie Dyskusyjnym (LINK: https://school-education.ec.europa.eu/en/node/689947 ). Uczniowie dla ułatwienia podane mieli pytania, na które musieli odpowiedzieć (m.in. Co jest najfajniejsze, a co najgorsze w Twojej miejscowości?, Jak wyglądają tam domy? Czy macie lokalną drużynę sportową?). Chętni uczniowie mogli te wpisy również komentować.

Stworzyliśmy również ebook, w którym widać większość wpisów:

Marzec 2023

.

Marzec to miesiąc, w którym niektórzy z nas wyczekują Wielkanocy, a niektórzy Ramadanu. Dlatego postanowiliśmy utworzyć kartki z życzeniami z okazji obu świąt. Uczniowie tworzyli swoje kartki w aplikacji Canva, następnie każda szkoła umieszczała je na swojej tablicy w aplikacji Padlet. Oto nasza tablica:

LINK: https://padlet.com/monntanag/our-holiday-wishes-ukox8wm93fjd9svs

Galeria kartek uczniów z partnerskich krajów:

……………………………………..

Luty 2023

.

Nasz projekt rozpoczął się od zapoznania się z platformą eTwinning, a dokładnie z Twinspace naszego projektu. Na zajęciach odbyły się rozmowy na temat Netykiety, czyli kulturalnego zachowania się w Internecie oraz szeroko rozumianego bezpieczeństwa w sieci.

Pierwszym zadaniem było przedstawienie się (LINK: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/learn-and-have-fun-0/twinspace/pages/introduction ). Uczniowie takie zadania wykonują od najmłodszych lat na lekcjach języka angielskiego, lecz tutaj chcieli, aby to był bardzo skrupulatny opis ich charakteru, wyglądu oraz ich zainteresowań. Motywacją było również to, że każdy uczeń przydzielony został do pary z uczniem z innego partnerskiego kraju. Opis więc miał być formą mini-rozmowy na przełamanie lodów.

To były pierwsze kroki na platformie Twinspace, dlatego zadanie miały być w formie wpisów na Forum (LINK: https://school-education.ec.europa.eu/en/node/615854 ). Uczniowie otrzymali od nauczycieli imiona kolegów/koleżanek, z którymi mieli wymienić się opisami, oraz szczegółową instrukcję jak wykonać zadanie (oczywiście zawsze mogli liczyć na pomoc nauczyciela):

Szczegółowa instrukcja do zadania „Przedstawianie się”.

Forma wpisu była dowolna, niektórzy uczniowie napisali tekst, niektórzy swój wpis dodali jako plakat. Oto krótki film z większością wpisów:

Dodatkowym zadaniem w lutym było utworzenie logo, które będzie głównym znakiem naszego projektu. Większość uczniów była chętna wykonać to zadanie (w parach), chociaż wiedzieli, że łatwo nie będzie. Stawialiśmy swoje pierwsze kroki w aplikacji Canva – jakie tło wybrać, jaką czcionkę do tytułu – i wiele, wiele innych pytań pojawiało się w trakcie pracy, ale daliśmy radę. Oto propozycje logo uczniów z naszej szkoły:

Dodatkowo, stworzyliśmy wspólną tablicę (na Padlecie), tak aby uczniowie mogli przeglądnąć wszystkie propozycje logo. W wyznaczonym czasie uczniowie mogli oddawać swoje głosy („lajki”) na projekt, który im się najbardziej podoba – i tak powstało głosowanie, w którym wybraliśmy zwycięzcę: projekt logo1 z Włoch:

Zwycięski projekt logo.

Wspólna tablica z projektami logo:

—————————————————————-

Skip to content