W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klasy 4 i 5 zrealizowali Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”. Projekt trwał był prowadzony w ramach zajęć plastycznych. Głównym celem przedsięwzięcia było kształtowanie wśród dzieci poczucia przynależności do swojego domu, miejscowości i kraju, a także promowanie postaw patriotycznych, budzenie zainteresowania historią regionu oraz rozwijanie kreatywności i umiejętności artystycznych. Działania podejmowane przez uczniów były ściśle związane z ich najbliższym otoczeniem. Dzieci chętnie angażowały się w różnorodne aktywności, które pozwalały im lepiej poznać swoją „małą ojczyznę”. Podczas zajęć plastycznych dzieci rysowały swoje domy, skupiając się na najważniejszych detalach, które zapamiętały. Była to doskonała okazja, by porozmawiać o tym, czym jest dom i jaką pełni rolę w życiu każdego człowieka. Kolejnym krokiem było stworzenie prac przedstawiających ważne miejsca w małej ojczyźnie – takie jak place zabaw, szkoła, boiska, domy dziadków – czyli przestrzenie, z którymi uczniowie są szczególnie związani emocjonalnie. Prace były osobiste i bardzo różnorodne. Istotnym elementem projektu była także edukacja patriotyczna. Uczniowie przygotowali prezentację na temat symboli narodowych – flagi, godła i hymnu – poznali ich historię oraz znaczenie, a także dowiedzieli się, jak okazywać im szacunek podczas uroczystości i świąt państwowych. W dalszej części projektu dzieci tworzyły prace plastyczne przedstawiające ich ulubione miejsca. Każdy rysunek był opatrzony krótkim opisem, w którym uczniowie dzielili się swoimi przemyśleniami i emocjami. Na zakończenie przygotowano własnoręcznie wykonane pocztówki promujące swój region. Gotowe prace zachwycały pomysłowością i estetyką wykonania, a jednocześnie pokazywały, jak dzieci postrzegają swoją miejscowość. Realizacja projektu „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna” była dla uczniów niezwykle wartościowym doświadczeniem. Dzięki różnorodnym działaniom uczniowie mogli lepiej poznać swoje otoczenie, rozwijać poczucie tożsamości lokalnej oraz wyrażać swoje emocje i przemyślenia poprzez sztukę. Projekt pozwolił również wzmocnić więź z domem rodzinnym, miejscowością i krajem.









