Świetlica szkolna jest to miejsce, w którym uczniowie naszej szkoły mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas po lekcjach.
W naszej szkole świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 11:50 do 15:50. W roku szkolnym 2024/2025 wychowawcami świetlicy szkolnej są: p. J. Grzesiak, p. M. Piasecka, p. M. Mółka, p. L. Strycharz.
W roku szkolnym 2024 / 2025 zajęcia świetlicowe odbywają się w sali nr 7 w godzinach:
- poniedziałek: 11.50 – 15.50
- wtorek: 11.50 – 15.50
- środa: 11.50 – 15.50
- czwartek: 11.50 – 15.50
- piątek: 12.45 – 15.45
Wrzesień 2024r.
We wrześniu uczniowie uczęszczający na świetlicę wzięli czynny udział w Europejskim Dniu Języków. Graliśmy w gry interaktywne (np. „dopasuj flagę do nazwy państwa”), wysłuchaliśmy różnych ciekawostek o krajach oraz językach. Uczniowie kolorowali flagi oraz stroje narodowe różnych krajów.








Październik 2024r.
W październiku rozpoczęliśmy pracę nad międzynarodowym projektem eTwinning pn. „Unlock the power of reading” (Uwolnij moc czytania). W tym całorocznym projekcie będziemy czytać mini-lekturki w języku angielskim oraz będziemy wykonywać różne, bardzo ciekawe zadania – czasem nawet w międzynarodowym towarzystwie! (Więcej o projekcie na stronie:)















Listopad 2024r.
W listopadzie rozmawialiśmy o przemijaniu, o tych, którzy od nas odeszli. Omawialiśmy polskie symbole narodowe oraz wykonaliśmy prace plastyczne związane ze Świętem Niepodległości.
Uczniowie budowali różne konstrukcje z klocków Lego Spike według scenariuszy zamieszczonych na stronie Lego (zestaw zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości). W ramach projektu eTwinning (po przeczytaniu lekturki „Kubuś Puchatek”) wykonaliśmy m.in. dwa zadania: „Jak być dobrym kolegą” oraz „Życie w lesie”.





















Grudzień 2024r.
W grudniu rozmawialiśmy m.in. o zmianach w pogodzie, o pomaganiu zwierzętom w zimie, o tradycjach bożonarodzeniowych. W trakcie zajęć świetlicowych wykonaliśmy pracę techniczną pn. „Pani Zima”: uczniowie wyklejali z masy postać Pani Zimy oraz zwierząt leśnych. Tworzyliśmy elektroniczne kartki świąteczne, ucząc się nadal aplikacji Canva. Wielkim wydarzeniem okazała się międzynarodowa świąteczna lekcja online (w ramach projektu eTwinning „Unlock the Power of Reading”). Podczas lekcji uczniowie poznali swoich rówieśników, każda szkoła zaśpiewała swoją ulubioną kolędę, a na koniec wspólnie przystąpiliśmy do quizu w Kahoot (utrwalającym wiedzę zdobytą w trakcie projektu).





























Styczeń 2025r.
W styczniu obchodziliśmy Dzień Babci i Dziadzia. Z tej okazji tworzyliśmy kwiaty, kwiatuszki i inne podarki z kolorowej piankoliny. Dodatkowo na wybranych zajęciach czytaliśmy lekturkę w języku angielskim oraz robiliśmy zadania z nią związane (w ramach międzynarodowego projektu eTwinning „Unlock the power of reading”.















Luty 2025r.
Luty rozpoczęliśmy od ogólnoszkolnej akcji pn. „Dzień Bezpiecznego Internetu”. Braliśmy udział w różnych zadaniach mających na celu uświadomienie zagrożeń i dobrodziejstw płynących z korzystania z Internetu. Obchodziliśmy również Walentynki. W projekcie „Unlock the power of reading” stworzyliśmy prezentację pn. „Colourful emotions” (Kolorowe emocje). Rozmawialiśmy o emocjach, tych dobrych i tych złych oraz jak przezwyciężać te złe.



Marzec 2025r.
W marcu rozmawialiśmy i zmianach zachodzących w pogodzie, o tradycjach związanych z rozpoczęciem wiosny. Kolorowaliśmy kolorowanki związane z wiosną. Rozmawialiśmy o tradycjach związanych z Dniem Kobiet. Uczniowie w swoim wolnym czasie lubią rozwiązywać gry logiczne (Sudoku) i słowne (Wordle, Scrabble) oraz układać puzzle (te zwykłe i te w wersji interaktywnej).










Kwiecień 2025r.
W kwietniu omówiliśmy tradycje związane z Wielkanocą. Dodatkowo, rozmawialiśmy o Dniu Ziemi. Uczniowie układają klocki Lego (zestaw Lego Boost), aby powstał mechaniczny kot. W trakcie budowania konstrukcji uczą się również programować jego ruchy i wydawane przez niego dźwięki. W kwietniu naszym zadaniem w projekcie eTwinning było wykonanie zakładek do książek i wysłanie ich do kolegów z Turcji (z 4 różnych szkół). Zabawa była wspaniała, i nadal czekamy na zakładki od naszych kolegów.

















Maj 2025r.
W maju poruszany był temat świąt majowych. Co więcej, na początku maja uczestniczyliśmy w międzynarodowej lekcji podsumowującej projekt świetlicowy pn. „Unlock the power of reading”. Opowiedzieliśmy naszym kolegom co najbardziej podobało się nam w projekcie, zagraliśmy wspólnie w grę Kahoot oraz posłuchaliśmy piosenki, którą wspólnie stworzyliśmy.


























Czerwiec 2025r.
.