Międzynarodowy projekt eTwinning pn. „This is my world” – podsumowanie działań

W projekcie wzięło udział 19 nauczycieli z 14 szkół (z Polski, Węgier, Rumunii, Grecji, Włoch, Hiszpanii, Turcji i Ukrainy).

W ramach naszego międzynarodowego projektu uczniowie oraz nauczyciele aktywnie rozwijali umiejętności językowe, cyfrowe, społeczne i artystyczne. Głównym językiem komunikacji był język angielski, dzięki czemu uczniowie mieli okazję doskonalić:
czytanie i pisanie podczas zajęć Speaking Clubs,
słuchanie i mówienie w zadaniu Introduction,
– a także świadomość językową i kulturową, poznając inne kraje w aktywności Poznaj mój kraj.

W trakcie współpracy międzynarodowej uczniowie pracowali w zespołach, tworząc wspólnie plakaty i prezentacje, np. Typowy dzień szkolny, rozwijając przy tym kompetencje społeczne, umiejętność pracy zespołowej i organizacji własnej pracy.

Duży nacisk położyliśmy również na tematy ważne społecznie:
bezpieczeństwo w sieci (Dzień Bezpiecznego Internetu),
ochronę środowiska (Bądź przyjacielem naszej planety),
– oraz dobrostan psychiczny (Porozmawiajmy o dobrym samopoczuciu).

Dzięki temu projektowi uczniowie zwiększyli swoją motywację do nauki języka angielskiego, chętniej angażowali się w zadania i nabierali pewności siebie w komunikacji międzynarodowej. Mieliśmy również okazję spotkać się online podczas lekcji świątecznej oraz spotkania końcowego, podczas którego podsumowaliśmy naszą współpracę.

Współpraca nauczycieli z różnych krajów przebiegała na bardzo wysokim poziomie. Wspólnie planowaliśmy działania, dzieliliśmy się pomysłami i wspieraliśmy się nawzajem, również w zakresie korzystania z narzędzi cyfrowych.

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wielu działaniach, zarówno tworząc w szkolnych grupach/parach, jak i w grupach międzynarodowych:
🔹 Poznaj mój kraj, Opowieści świąteczne, Typowy dzień szkolny, Narzędzia internetowe w projekcie – działania w parach lub grupach uczniowskich,
🔹 Slogany i plakaty, Zestaw narzędzi dobrego samopoczucia, Przewodnik po bezpieczeństwie w sieci, Bądź przyjacielem naszej planety – efekty pracy w grupach międzynarodowych.

W ramach Klubów Dyskusyjnych uczniowie rozmawiali ze swoimi rówieśnikami z zagranicy na temat hobby, zainteresowań, ulubionych gadżetów technologicznych, a także wymieniali się informacjami o swoich pupilach. W grudniu i marcu tworzyli oraz komentowali świąteczne e-kartki.

Podczas zajęć wykorzystywaliśmy różnorodne narzędzia internetowe, takie jak Canva, Prezi, Storyjumper i Padlet, co pozwoliło wzbogacić nasze działania o ciekawe, angażujące formy prezentacji. Dla wielu nauczycieli były to nowe doświadczenia, dzięki którym zdobyli nowe umiejętności cyfrowe. Uczniowie uczestniczyli także w webinarach poświęconych e-bezpieczeństwu i regularnie omawialiśmy wyzwania związane z korzystaniem z Internetu.

Ten projekt to nie tylko nauka – to budowanie relacji, otwartości i kompetencji na miarę XXI wieku. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych uczniów i nauczycieli!