Dzień Kobiet w klasach I – III
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
„Mowa nasza, nasz język jest naszym największym skarbem kulturalnym.
Broniąc go, bronimy samej istoty naszej kultury.”
J.Iwaszkiewicz
Otaczający świat jest taki, jakim potrafimy go opisać. Niewątpliwie najczęściej używamy do tego języka ojczystego. Dzięki niemu możemy wyrażać swoje myśli, ale przede wszystkim język ojczysty to skarbnica naszej kultury i doświadczeń. Dlatego powinniśmy szczególnie dbać o jego kultywowanie, wyrażające się właśnie przez dbałość o poprawność językową naszych wypowiedzi i tekstów pisanych. 21 lutego na świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. U podstaw obchodów są tragiczne wydarzenia, jakie miały miejsce w Bangladeszu w 1952 r. – zginęło wtedy pięciu studentów uniwersytetu w Dhace, którzy domagali się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego. Święto zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku.
Według ONZ co najmniej 40% spośród języków używanych na świecie w roku 2016 zagrożonych było wyginięciem. Od 1950 r. zanikło 250 języków. Święto to ma za zadanie przypomnieć wszystkim narodom, jak ważny jest szacunek do języka ojczystego i dbałość o jego przetrwanie. Nasza historia także pamięta wydarzenia związane z zakazem używania języka ojczystego. Wystarczy przypomnieć protest dzieci z Wrześni czy zakazy zaborców, aby mówić, pisać, nauczać a nawet modlić się w języku ojczystym.
W naszej szkole obchodziliśmy ten dzień 22 lutego. Na lekcjach języka polskiego uczniowie rozwiązywali szereg ciekawych zadań związanych z szeroko rozumianą poprawnością językową. Łamali sobie nie tylko głowy, ale też języki. Bo chociażby zdanie następujące: Rozrewolweryzowany rewolwerowiec z rozrewolweryzowanym rewolwerem rozrewolweryzował rewolwer rozrewolweryzowanego rewolwerowca z pewnością nie należy do łatwych. Takie łamańce językowe były dużym wyzwaniem, ale również okazją do wspólnej zabawy i uśmiechu.
Zwieńczeniem obchodów Dnia Języka Ojczystego był Szkolny Konkurs Ortograficzny „O Pióro Dyrektora Szkoły”. Do boju o pióro stanęło dwudziestu miłośników poprawnego pisania. Dyktando nie należało do najłatwiejszych. Pojawił się w nim nie tylko niezły huncwot przechera, ale też inne hocki – klocki. Niekwestionowanym zwycięzcą i zdobywcą pióra został Piotr Wróbel – uczeń klasy IV. Na drugim miejscu uplasował się Bartłomiej Babiec, zaś zaszczytne III miejsce na podium przypadło Magdalenie Mazur.
Mam nadzieję, że uczniowie choć w niewielkim stopniu uświadomili sobie, że język polski jest naszym skarbem oraz symbolem narodowym i wszyscy powinniśmy o niego dbać. Moda na język polski na pewno zagości w naszej szkole na dłużej i na stałe wejdzie do kalendarza wydarzeń szkolnych.
Galeria:
Rekrutacja do przedszkola na rok szkolny 2021/2022
Rekrutacja do klasy I na rok szkolny 2021/2022
Zapisy do klasy I Szkoły Podstawowej w Słupcu, dzieci urodzonych w roku 2014, będą odbywały się według następujących zasad:
– dzieci należących do obwodu szkoły według zgłoszeń rodziców na kartach zgłoszeń
– dzieci spoza obwodu szkoły na pisemny wniosek rodziców
Zapisu dziecka należy dokonywać w terminie od 01.03.2021 – do 31.03.2021r. w sekretariacie szkoły.
Wnioski do pobrania w sekretariacie lub na stronie internetowej szkoły.
Aplikacja Stop Covid
Już jest! Pierwszy numer naszej Gazetki szkolnej online!
Adres Gazetki: http://zspslupiec.pl/gazetka-szkolna-2/
Prawe menu na stronie naszej szkoły, box „Dla ucznia”.
Co miesiąc nowe wydanie.
Zachęcamy do współpracy 🙂
Konkurs recytatorski pt. „Cztery pory roku”
Walentynki w klasach IV-VIII
14 lutego, jak co roku, obchodziliśmy Dzień Świętego Walentego. Z tej okazji w naszej szkole uruchomiona została elektroniczna poczta walentynkowa. Na stronie internetowej zamieszczaliśmy elektroniczne walentynki, którymi wyraziliśmy swoją sympatię do koleżanek i kolegów z klasy i nie tylko.
W związku z obchodami Dnia Zakochanych zorganizowaliśmy również konkurs na najpiękniejszą i najbardziej pomysłową walentynkę. Jesteśmy pod wrażeniem różnorodności form walentynek zgłoszonych do konkursu i gratulujemy wszystkim uczestnikom imponującej kreatywności. W konkursie zwyciężyła walentynka autorstwa Kacpra Mazura z klasy 5. Zwycięska walentynka będzie zdobić pierwsze wydanie naszej Szkolnej Gazetki 🙂 Wyróżnione prace: Magdalena Mazur (kl.7), Wojciech Sieroń (kl.6) – za trud pracy; Zuzanna Ćwiek (kl.2), Piotr Wróbel (kl.4), Klaudia Górak (kl.6), Amelia Jasińska (kl.7), Agata Klara (kl.7), Aleksandra Zuba (kl.7), Klaudia Adamczyk (kl.8), Aleksandra Ćwiek (kl.8). Gratulujemy!
SU
- K. Mazur, kl.5
- K. Górak, kl.6
- A. Zuba, kl.7
- P. Wróbel, kl.4
- A. Ćwiek, kl.8
- W. Sieroń, kl.6
- K. Adamczyk, kl.8
- A. Jasińska, kl.7
- M. Mazur, kl.7
- Z. Ćwiek, kl.2
- A. Klara, kl.7
- K. Mazur, kl.5
Walentynki w klasach I – III
Walentynki to doskonały czas, który przypomina nam o potrzebie wyrażania naszych uczuć względem drugiego człowieka. Zdarza się, że w codziennym życiu zapominamy powiedzieć drugiej osobie jak bardzo jest dla nas ważna. Dzień Świętego Walentego to najlepszy moment, aby przekazać naszym bliskim bądź przyjaciołom ile dla nas znaczą i za co ich cenimy. Walentynki to doskonała okazja, aby przypomnieć dzieciom co oznacza bycie dobrym przyjacielem, jak dzielić się dobrem i wzajemnie się wspierać.
Dzień 14 lutego stał się również okazją do świętowania w naszej szkole wśród uczniów klas I – III. Poczta walentynkowa okazała się niezastąpionym zwyczajem tego święta. Uczniowie, którzy chcieli wyrazić uczucia swoim sympatiom, wrzucali kartki walentynkowe do specjalnie przygotowanego pudełka. Korespondencja została przekazana adresatom. Nauczyciele i uczniowie zostali obdarowani walentynkowymi serduszkami, listami od sympatii, słodyczami.
Zapraszamy do walentynkowej galerii.