


W ten piątek odbędzie się zakończenie roku szkolnego dla szkoły podstawowej. Msza Święta w kościele parafialnym będzie odprawiona o godzinie 8.00. Uroczystości szkolne rozpoczną się o godzinie 9.00.
Dowóz uczniów w tym dniu jest bez zmian, natomiast godzina odwozu zostaje zmieniona na godzinę 11.00.

Na początku czerwca w naszej szkole odbył się Biblioteczny Konkurs Fotograficzny pod hasłem „Wiosna, książka i ja”. Celem konkursu było promowanie czytelnictwa wśród uczniów oraz ukazanie radości, jaką daje kontakt z książką – zwłaszcza w pięknych, wiosennych okolicznościach przyrody. Uczestnicy mieli za zadanie wykonać autorskie zdjęcie, które w kreatywny sposób łączyło temat książki z wiosenną atmosferą i osobistym spojrzeniem na czytanie jako przyjemność i sposób spędzania czasu. Nadesłane prace zachwycały pomysłowością, kompozycją i estetyką. Wyniki konkursu zostały ogłoszone 9 czerwca – w Dniu Przyjaciela, bo przecież książka to jeden z najwierniejszych przyjaciół – inspiruje, uczy i towarzyszy w każdej chwili. Mamy nadzieję, że wykonane fotografie będą inspiracją dla innych do sięgania po książki i odkrywania ich piękna w codziennym życiu. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie, a zwycięzcom serdecznie gratulujemy!










Z radością informujemy, że szkolna biblioteka zakończyła coroczny konkurs na Najaktywniejszego Czytelnika! Konkurs był skierowany do wszystkich uczniów, a jego celem było promowanie czytelnictwa oraz zachęcanie do częstszego korzystania ze zbiorów naszej biblioteki. Z przyjemnością ogłaszamy, że tytuł Najaktywniejszego Czytelnika Roku 2024/2025 zdobyła Katarzyna Chrabąszcz z klasy 2, która w ciągu roku wypożyczyła największą liczbę książek i wykazała się wyjątkową pasją do literatury. Jej miłość do książek oraz regularne odwiedziny w bibliotece są godne podziwu i mogą być inspiracją dla innych uczniów. Na podium znalazły się również: II miejsce – Natalia Mazanka z klasy 2 III miejsce – Agata Kryczka z klasy 2 Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie, a laureatkom gratulujemy sukcesu i pasji do czytania. Mamy nadzieję, że w kolejnym roku szkolnym jeszcze więcej uczniów włączy się do rywalizacji!

W poniedziałek, 23. czerwca naszą szkołę odwiedzili przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji w Dąbrowie Tarnowskiej. Funkcjonariusze przeprowadzili ciekawe i pouczające spotkania z dziećmi z przedszkola, uczniami klas I–IV oraz V–VIII.
Celem wizyty było przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania podczas zbliżających się wakacji. Uczniowie mieli okazję utrwalić wiedzę z zakresu:
Poruszono również niezwykle ważne zagadnienia związane z cyberbezpieczeństwem oraz rozsądnym korzystaniem z Internetu. Policjanci zwrócili także uwagę na szkodliwość napojów energetycznych i innych substancji, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia młodych ludzi.
Serdecznie dziękujemy naszym gościom za wartościową lekcję bezpieczeństwa, która z pewnością zapadnie w pamięć naszym uczniom i pomoże im spędzić wakacje nie tylko radośnie, ale przede wszystkim – bezpiecznie.










Dnia 4 czerwca 2025 r. w naszej szkole odbył się Szkolny Konkurs Języka Niemieckiego. W konkursie wzięli udział uczniowie z klas VII- VIII. Celem konkursu było wzbudzenie zainteresowań oraz pogłębienie motywacji do nauki języka niemieckiego. Uczestnicy klasy VII rozwiązywali zadania otwarte z zakresu wiedzy gramatycznej i leksykalnej. Natomiast klasa VIII wykazała się wiedzą na temat krajów niemieckojęzycznych.
Wyniki przedstawiają się następująco:
Klasa VII:
1 miejsce – Ilona Zalińska
2 miejsce- Julia Kupiec
3 miejsce- Konrad Grzegorczyk
Klasa VIII:
1 miejsce – Łukasz Kużdżał oraz Piotr Wróbel
2 miejsce- Szymon Czupski
3 miejsce- Mikołaj Jachym
Gratulujemy odwagi i ambicji wszystkim uczestnikom konkursu!



Dnia 17 czerwca w naszej szkole odbyły się wyjątkowe warsztaty edukacyjne realizowane w ramach projektu „Kompetencje kluczem do rozwoju uczniów i uczennic z powiatu dąbrowskiego” realizowanego przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie. Było to inspirujące wydarzenie, które pozwoliło naszym uczniom zanurzyć się w fascynujący świat nowoczesnych technologii i rozpocząć swoją przygodę z programowaniem.
Zajęcia zostały przeprowadzone przez wykwalifikowanych specjalistów ze Stowarzyszenia Miasta w Internecie – Pana Marcina Mechlę i Pana Konrada Mleczkę, którzy z ogromnym zaangażowaniem dzielili się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. Aby zapewnić komfortową i efektywną naukę, uczestnicy zostali podzieleni na mniejsze grupy, co pozwoliło na indywidualne podejście do każdego ucznia i stworzenie przyjaznej atmosfery sprzyjającej nauce.
Dwugodzinne warsztaty rozpoczęły się od wprowadzenia do podstaw programowania i omówienia jego znaczenia we współczesnym świecie. Następnie uczniowie – krok po kroku – poznawali praktyczne aspekty tworzenia prostych programów przy wykorzystaniu zestawów LEGO® Education SPIKE™ Essentials (dla klas młodszych) oraz LEGO® Education SPIKE™ Prime (dla klas starszych). Pod okiem prowadzących budowali interaktywne modele i uczyli się, jak za pomocą kodu wprawić je w ruch.
Tematyka warsztatów w klasach 1-3: podstawy robotyki, logicznego myślenia i programowania z elementami bezpieczeństwa cyfrowego oraz profilaktyki dobrostanu;
Tematyka warsztatów w klasach 4-6: podstawy robotyki, logicznego myślenia i programowania powiązane z pracą grupową poruszające tematykę bezpieczeństwa cyfrowego oraz dobrostanu cyfrowego;
Tematyka warsztatów w klasach 7-8: podstawy projektowania 3D, AI jako narzędzia przyszłości, analityczne myślenie z elementami robotyki i programowania, wyszukiwanie i weryfikacja treści dostępnej w Internecie z elementami bezpieczeństwa cyfrowego oraz profilaktyki dobrostanu.
Zajęcia okazały się niezwykle atrakcyjne i inspirujące – dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w każdym etapie projektu, ucząc się przez zabawę i współpracę. Efekty ich pracy można było podziwiać na krótkich filmikach dokumentujących stworzone konstrukcje.
Uczniowie opuścili warsztaty z nową porcją wiedzy, uśmiechem na twarzy i motywacją do dalszego rozwijania swoich umiejętności. To wydarzenie udowodniło, że nauka programowania może być nie tylko wartościowa, ale także niezwykle ciekawa i dostępna już od najmłodszych lat.
Cieszymy się, że nasza szkoła mogła być częścią tego nowoczesnego projektu i z niecierpliwością czekamy na kolejne podobne inicjatywy!
Strona projektu: https://mwi.pl/projekty/wspolczesne,241,kompetencje-kluczem-do-rozwoju-uczniow-i-uczennic-z-obszaru-powiatu-dabrowskiego












































W projekcie wzięło udział 19 nauczycieli z 14 szkół (z Polski, Węgier, Rumunii, Grecji, Włoch, Hiszpanii, Turcji i Ukrainy).
W ramach naszego międzynarodowego projektu uczniowie oraz nauczyciele aktywnie rozwijali umiejętności językowe, cyfrowe, społeczne i artystyczne. Głównym językiem komunikacji był język angielski, dzięki czemu uczniowie mieli okazję doskonalić:
– czytanie i pisanie podczas zajęć Speaking Clubs,
– słuchanie i mówienie w zadaniu Introduction,
– a także świadomość językową i kulturową, poznając inne kraje w aktywności Poznaj mój kraj.
W trakcie współpracy międzynarodowej uczniowie pracowali w zespołach, tworząc wspólnie plakaty i prezentacje, np. Typowy dzień szkolny, rozwijając przy tym kompetencje społeczne, umiejętność pracy zespołowej i organizacji własnej pracy.
Duży nacisk położyliśmy również na tematy ważne społecznie:
– bezpieczeństwo w sieci (Dzień Bezpiecznego Internetu),
– ochronę środowiska (Bądź przyjacielem naszej planety),
– oraz dobrostan psychiczny (Porozmawiajmy o dobrym samopoczuciu).
Dzięki temu projektowi uczniowie zwiększyli swoją motywację do nauki języka angielskiego, chętniej angażowali się w zadania i nabierali pewności siebie w komunikacji międzynarodowej. Mieliśmy również okazję spotkać się online podczas lekcji świątecznej oraz spotkania końcowego, podczas którego podsumowaliśmy naszą współpracę.
Współpraca nauczycieli z różnych krajów przebiegała na bardzo wysokim poziomie. Wspólnie planowaliśmy działania, dzieliliśmy się pomysłami i wspieraliśmy się nawzajem, również w zakresie korzystania z narzędzi cyfrowych.
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wielu działaniach, zarówno tworząc w szkolnych grupach/parach, jak i w grupach międzynarodowych:
🔹 Poznaj mój kraj, Opowieści świąteczne, Typowy dzień szkolny, Narzędzia internetowe w projekcie – działania w parach lub grupach uczniowskich,
🔹 Slogany i plakaty, Zestaw narzędzi dobrego samopoczucia, Przewodnik po bezpieczeństwie w sieci, Bądź przyjacielem naszej planety – efekty pracy w grupach międzynarodowych.
W ramach Klubów Dyskusyjnych uczniowie rozmawiali ze swoimi rówieśnikami z zagranicy na temat hobby, zainteresowań, ulubionych gadżetów technologicznych, a także wymieniali się informacjami o swoich pupilach. W grudniu i marcu tworzyli oraz komentowali świąteczne e-kartki.
Podczas zajęć wykorzystywaliśmy różnorodne narzędzia internetowe, takie jak Canva, Prezi, Storyjumper i Padlet, co pozwoliło wzbogacić nasze działania o ciekawe, angażujące formy prezentacji. Dla wielu nauczycieli były to nowe doświadczenia, dzięki którym zdobyli nowe umiejętności cyfrowe. Uczniowie uczestniczyli także w webinarach poświęconych e-bezpieczeństwu i regularnie omawialiśmy wyzwania związane z korzystaniem z Internetu.
Ten projekt to nie tylko nauka – to budowanie relacji, otwartości i kompetencji na miarę XXI wieku. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych uczniów i nauczycieli!


















































10 czerwca 2025 roku, we wtorek, uczniowie klas 7–8 wraz z opiekunami: panią Joanną Grzesiak, panią Pauliną Wróbel oraz księdzem Krzysztofem Migaczem wyruszyli na wycieczkę rowerową do Szczucina. Ich celem była strzelnica laserowa w SCKiB, gdzie czekały na nich emocjonujące zajęcia praktyczne.
Podczas tej wyprawy młodzież nie tylko doskonaliła swoją kondycję fizyczną, przemierzając kolejne kilometry na rowerach, ale także rozwijała umiejętności strzeleckie. Uczniowie zapoznali się z zasadami obsługi broni laserowej, nauczyli się odpowiednich postaw strzeleckich oraz doskonalili swoją celność. To była świetna okazja, by połączyć aktywność na świeżym powietrzu z nauką odpowiedzialności i precyzji.
Po intensywnych zajęciach na strzelnicy przyszedł czas na zasłużony odpoczynek przy pysznym posiłku – uczniowie udali się na pizzę, która smakowała wyśmienicie po aktywnie spędzonym czasie. Następnie, pełni wrażeń i pozytywnej energii, ruszyli w drogę powrotną do Słupca.
Wycieczka okazała się wyjątkowym połączeniem sportu i edukacji. Dopisała nie tylko wyśmienita pogoda, ale przede wszystkim doskonałe humory uczestników. Wspólne przeżycia, śmiech i duch rywalizacji sprawiły, że ten dzień na długo pozostanie w pamięci wszystkich uczestników.
Z pewnością był to niezwykły sposób na aktywne spędzenie czasu, który nie tylko dostarczył rozrywki, ale również nauczył nowych, wartościowych umiejętności. Takie wyjazdy to świetna okazja do integracji i rozwijania pasji – oby kolejne były równie udane!











































