Nr1

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka to znakomita okazja do zabawy dla wszystkich przedszkolaków. W naszym przedszkolu obchodziliśmy to święto 20 września. Pan dyrektor życzył wszystkim maluszkom i starszakom samych radosnych chwil oraz, aby każdy następny dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń. Przedszkole w tym dniu rozbrzmiewało wesołą muzyką i gwarem dzieci. Wszystkie dzieci wspaniale się bawiły.

Spotkanie z pedagogiem w przedszkolu.

Grupę „Biedronki” i „Skrzaty” odwiedziła Pani pedagog Justyna Sokół. Przeprowadziła dla dzieci zajęcia pod hasłem „Poznajemy emocje”. Podczas spotkania przedszkolaki dowiedziały się czym są emocje, co wywołują i jaki mają wpływ na nasze działanie. Mali słuchacze aktywnie uczestniczyli w zajęciach, dzieliły się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Serdecznie dziękujemy Pani Justynie za interesujące spotkanie i miło spędzony czas.

Zbiórka dla powodzian

W związku z trudną sytuacją powodziową na południu naszego kraju, Szkolne Koło Wolontariatu zorganizowało w naszej szkole, w dniach 17 i 18 września 2024r. zbiórkę artykułów pierwszej potrzeby dla osób dotkniętych klęską żywiołową. Uczniowie, rodzice, nauczyciele z wielkim zaangażowaniem wsparli tą inicjatywę, dzięki czemu ludzie dotknięci powodzią otrzymają pomoc i niezbędne produkty. Dla tych, którzy czynnie włączyli się w naszą akcję należą się szczególne wyrazy wdzięczności, za solidarność i wrażliwość na potrzeby innych. Ochotniczej Straży Pożarnej w Słupcu dziękujemy za odbiór darów i przekazanie ich potrzebującym.

Krajowa Odznaka Jakości eTwinning dla projektu realizowanego na świetlicy

Projekt „Creativity has no limits” realizowany był przez – uczniów w wieku 7 -10 lat a świetlicy szkolnej. Projekt został stworzony przez p. Monikę Piasecką, przy współpracy p. Barbary Czai oraz 18 nauczycieli z 7 krajów (Grecja, Hiszpania, Polska, Rumunia, Słowacja, Włochy). Rysowaliśmy, malowaliśmy i uczyliśmy się korzystać z nowych narzędzi internetowych (Canva, Prezi, Storyjumper) do tworzenia plakatów i prezentacji. Uczniowie poznali inne kraje partnerskie: ich geografię i tradycje. Wymieniliśmy się kartkami na Boże Narodzenie, Wielkanoc i Ramadan. Dzieci omawiały zasady bezpieczeństwa na drogach oraz te, o których trzeba pamiętać podczas zimowych zabaw, spędzania czasu na placu zabaw oraz korzystania z Internetu. Rozmawialiśmy także o naszych ulubionych książkach, stworzyliśmy portrety Pani Jesieni i Wiosny oraz piramidę zdrowia.

To były zadania, podczas których uczyliśmy się współpracy ze sobą na zajęciach i w grupach międzynarodowych. Rozwijaliśmy naszą wiedzę i umiejętności językowe oraz język angielski. Dzieci poznały różne techniki plastyczne i rozwinęły swoje umiejętności cyfrowe. Uczniowie poznali nowych przyjaciół z całego świata.

W liście uzasadniającym przyznanie Krajowej Odznaki Jakości można przeczytać: „Praca i działania podjęte w ramach projektu, nie tylko spełniają kryteria Odznaki Jakości eTwinning, ale także stanowią doskonały potencjał rozwojowy dla kolejnych projektów. Zastosowane inicjatywy edukacyjne są dobrym przykładem, godnym naśladowania przez inne szkoły zarówno w kraju, jak i za granicą.”

Strona naszego projektu: https://sites.google.com/view/etwinningchnl

Wybrane produkty finałowe: Ebook o bezpieczeństwie na drogach: https://www.calameo.com/books/0061548425d751cfe6f8a , Ebook o zasadach bezpieczeństwa w Internecie: https://www.calameo.com/read/00615484244f86cd384ca , Dzień Pluszowego Misia – filmik: https://youtu.be/AIMcdZ5wnKs , gry i zabawy na jesienne popołudnia: https://www.calameo.com/read/0061548422492e670d324 , prezentacja zimowych pejzaży: https://www.canva.com/design/DAF48LOUYVU/azMctjvy5f-sfGu6JDeXGQ/view?utm_content=DAF48LOUYVU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor , Bezpieczna zabawa na dworze: https://youtu.be/W8T6yObwozM , nasza obrazkowa Księga Dżungli: https://www.canva.com/design/DAF96T9DaWE/tWhfwy-zOtcVnmkqCp1Jkw/view?utm_content=DAF96T9DaWE&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

Spotkanie edukacyjne z Ekodoradcą

Dnia 16. września 2024 r. odbyło się spotkanie wszystkich uczniów naszej szkoły z pracownikami Urzędu Miasta i Gminy w Szczucinie dotyczące czystości powietrza, prawidłowej segregacji śmieci i sposobu ich przetwarzania. Atrakcyjną formą przekazania wiedzy była prezentacja multimedialna, która przypomniała jakie są rodzaje odpadów, kolory worków i pojemników, do których należy wkładać posegregowane śmieci. Uczniowie bardzo aktywnie uczestniczyli w spotkaniu, wykazali się dużą znajomością tematu. Była to dla wszystkich cenna lekcja, która pomogła zrozumieć uczniom potrzebę ochrony środowiska naturalnego, zwiększyć świadomość w zakresie odpowiedzialności za odpady, a przede wszystkim za czystość naszej planety. Na końcu spotkania odbył się quiz sprawdzający wiedzę uczniów.

Dzień Kropki

Dnia 16 września w naszej szkole odbyły się obchody Międzynarodowego Dnia Kropki. Święto jest obchodzone w wielu krajach i ma na celu pobudzać kreatywność, pomysłowość uczniów, zachęcać ich do tworzenia. Na przerwach śródlekcyjnych odbywały się zabawy integracyjne dla uczniów całej szkoły.

Dziękujemy Pani Barbarze Czai za organizację dnia oraz Pani Joannie Grzesiak za organizację gier i zabaw sportowych.

Miernik jakości powietrza

W lipcu na budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Słupcu zamontowano miernik jakości powietrza, który informuje o temperaturze, wilgotności, ciśnieniu i stężeniu pyłów PM 2.5 i PM 10.

Zakup i montaż czujnika został sfinansowany z projektu: Wdrożenie Programu ochrony powietrza poprzez utworzenie punktu obsługi mieszkańców wraz z zatrudnieniem Ekodoradcy w Gminie Szczucin w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 2 Fundusze Europejskie dla środowiska, Działanie 2.5 Wdrażanie Programu Ochrony Powietrza, Typ projektu: B. Funkcjonowanie ekodoradców w gminach, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na podstawie umowy nr: FEMP.02.05-IZ.00-0043/23-XXI/17/FE/24 z Zarządem Województwa Małopolskiego.

Dane z miernika dostępne są na stronie naszepowietrze.pl oraz w aplikacji Syngeos. Miernik ma pomóc mieszkańcom podejmować decyzje o pobycie na zewnątrz i zwiększyć świadomość wpływu spalania odpadów na jakość powietrza. Zachęca się do korzystania z ekodoradców, którzy pomogą w wymianie pieców i termomodernizacji.

Podsumowanie projektów eTwinning

W zeszłym roku zrealizowaliśmy dwa projekty w klasach starszych. Za oba projekty przyznano nam Krajową Odznakę Jakości.

W projekcie „Friends around the world” brała udział klasa piąta oraz 129 uczniów i ośmioro nauczycieli z siedmiu szkół (Polska, Grecja, Rumunia, Turcja i Hiszpania). W tym projekcie uczniowie i nauczyciele rozwijali i ćwiczyli język angielski oraz umiejętności (czytanie i pisanie – w Klubach Dyskusyjnych, słuchanie i mówienie – „Przedstawianie się”).  Uczniowie rozwinęli swoje umiejętności plastyczne i cyfrowe (uczniowie i nauczyciele nauczyli się korzystać z nowych narzędzi internetowych). Uczniowie rozwinęli świadomość językową i kulturową (dowiedzieli się wielu informacji o innych krajach – „Nasze kraje i miasta”). Uczniowie współpracowali w międzynarodowych grupach (wspólnie tworząc plakaty i prezentacje – „Nasza idealna szkoła”), ćwicząc i rozwijając umiejętności społeczne i pracy zespołowej (w tych zadaniach nauczyli się także organizować swoją pracę). Zapoznali się z zasadami bezpieczeństwa podczas korzystania z Internetu („Dzień Bezpiecznego Internetu”) oraz tematyką ochrony środowiska („Jak możemy pomóc naszej planecie?”). Rozwinęli swoją motywację do nauki języka angielskiego.

Ekologiczny projekt pod nazwą „Teens go green” realizowany był przez 14 nauczycieli z 12 szkół (Polska, Grecja, Chorwacja, Turcja, Węgry, Litwa, Włochy, Hiszpania i Rumunia). Główną ideą tego projektu była edukacja ekologiczna. Uczniowie wyszukiwali i analizowali informacje z różnych źródeł, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat środowiska i zmian klimatycznych. Niemal każde zadanie kończyło się wizualną prezentacją stworzoną przez uczniów (filmy, prezentacje, e-booki). W trakcie projektu uczniowie i nauczyciele rozwijali swoją wiedzę, język angielski, umiejętności pracy w grupach i umiejętności cyfrowe. Wszyscy poszerzyliśmy świadomość ekologiczną, kulturową i językową. Jesteśmy świadomi naszego wpływu na środowisko i mamy motywację do życia i zachowań proekologicznych. Zachęcaliśmy także lokalną społeczność do dbania o środowisko. Wszystkie projekty zostały zakończone międzynarodową lekcją online, podczas której podsumowaliśmy naszą współpracę.