Nr1

✨ Z dumą ogłaszamy, że nasza szkoła zdobyła prestiżową Odznakę „Szkoła eTwinning 2025-2026”! ✨

To wyjątkowe wyróżnienie przyznano nam po przejściu wymagającego, dwuetapowego procesu weryfikacyjnego. Jesteśmy jedną z zaledwie 58 placówek w Polsce i jedną z 3 w województwie małopolskim, które mogą poszczycić się tym tytułem!

🏆 Zdobycie Odznaki „Szkoła eTwinning” to dowód uznania dla naszej szkoły – jej innowacyjnych działań, zaangażowania nauczycieli i przede wszystkim determinacji oraz kreatywności uczniów. To wyróżnienie podkreśla nasz wkład w realizację inspirujących projektów międzynarodowych oraz promowanie nowoczesnych metod nauczania.

Szkoły, które otrzymały ten tytuł, są liderami w kluczowych obszarach edukacyjnych, takich jak:

✔ Nowoczesna praktyka cyfrowa
✔ Bezpieczne korzystanie z technologii (e-Bezpieczeństwo)
✔ Twórcze i innowacyjne podejścia do nauczania
Ciągły rozwój zawodowy nauczycieli
✔ Współpraca i uczenie się w środowisku międzynarodowym

🔹 Szkoły eTwinning to miejsca, gdzie innowacja spotyka się z pasją do nauki. Włączamy nowoczesne technologie i międzynarodową współpracę do codziennej edukacji, kształtując przyszłość pełną możliwości dla naszych uczniów.

To dla nas ogromny zaszczyt i motywacja do dalszego działania! 💙💡🌍

Międzynarodowy projekt eTwinning pn. „This is my world” – podsumowanie działań

W projekcie wzięło udział 19 nauczycieli z 14 szkół (z Polski, Węgier, Rumunii, Grecji, Włoch, Hiszpanii, Turcji i Ukrainy).

W ramach naszego międzynarodowego projektu uczniowie oraz nauczyciele aktywnie rozwijali umiejętności językowe, cyfrowe, społeczne i artystyczne. Głównym językiem komunikacji był język angielski, dzięki czemu uczniowie mieli okazję doskonalić:
czytanie i pisanie podczas zajęć Speaking Clubs,
słuchanie i mówienie w zadaniu Introduction,
– a także świadomość językową i kulturową, poznając inne kraje w aktywności Poznaj mój kraj.

W trakcie współpracy międzynarodowej uczniowie pracowali w zespołach, tworząc wspólnie plakaty i prezentacje, np. Typowy dzień szkolny, rozwijając przy tym kompetencje społeczne, umiejętność pracy zespołowej i organizacji własnej pracy.

Duży nacisk położyliśmy również na tematy ważne społecznie:
bezpieczeństwo w sieci (Dzień Bezpiecznego Internetu),
ochronę środowiska (Bądź przyjacielem naszej planety),
– oraz dobrostan psychiczny (Porozmawiajmy o dobrym samopoczuciu).

Dzięki temu projektowi uczniowie zwiększyli swoją motywację do nauki języka angielskiego, chętniej angażowali się w zadania i nabierali pewności siebie w komunikacji międzynarodowej. Mieliśmy również okazję spotkać się online podczas lekcji świątecznej oraz spotkania końcowego, podczas którego podsumowaliśmy naszą współpracę.

Współpraca nauczycieli z różnych krajów przebiegała na bardzo wysokim poziomie. Wspólnie planowaliśmy działania, dzieliliśmy się pomysłami i wspieraliśmy się nawzajem, również w zakresie korzystania z narzędzi cyfrowych.

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wielu działaniach, zarówno tworząc w szkolnych grupach/parach, jak i w grupach międzynarodowych:
🔹 Poznaj mój kraj, Opowieści świąteczne, Typowy dzień szkolny, Narzędzia internetowe w projekcie – działania w parach lub grupach uczniowskich,
🔹 Slogany i plakaty, Zestaw narzędzi dobrego samopoczucia, Przewodnik po bezpieczeństwie w sieci, Bądź przyjacielem naszej planety – efekty pracy w grupach międzynarodowych.

W ramach Klubów Dyskusyjnych uczniowie rozmawiali ze swoimi rówieśnikami z zagranicy na temat hobby, zainteresowań, ulubionych gadżetów technologicznych, a także wymieniali się informacjami o swoich pupilach. W grudniu i marcu tworzyli oraz komentowali świąteczne e-kartki.

Podczas zajęć wykorzystywaliśmy różnorodne narzędzia internetowe, takie jak Canva, Prezi, Storyjumper i Padlet, co pozwoliło wzbogacić nasze działania o ciekawe, angażujące formy prezentacji. Dla wielu nauczycieli były to nowe doświadczenia, dzięki którym zdobyli nowe umiejętności cyfrowe. Uczniowie uczestniczyli także w webinarach poświęconych e-bezpieczeństwu i regularnie omawialiśmy wyzwania związane z korzystaniem z Internetu.

Ten projekt to nie tylko nauka – to budowanie relacji, otwartości i kompetencji na miarę XXI wieku. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych uczniów i nauczycieli!

Wycieczka rowerowa na strzelnicę laserową w Szczucinie

10 czerwca 2025 roku, we wtorek, uczniowie klas 7–8 wraz z opiekunami: panią Joanną Grzesiak, panią Pauliną Wróbel oraz księdzem Krzysztofem Migaczem wyruszyli na wycieczkę rowerową do Szczucina. Ich celem była strzelnica laserowa w SCKiB, gdzie czekały na nich emocjonujące zajęcia praktyczne.

Podczas tej wyprawy młodzież nie tylko doskonaliła swoją kondycję fizyczną, przemierzając kolejne kilometry na rowerach, ale także rozwijała umiejętności strzeleckie. Uczniowie zapoznali się z zasadami obsługi broni laserowej, nauczyli się odpowiednich postaw strzeleckich oraz doskonalili swoją celność. To była świetna okazja, by połączyć aktywność na świeżym powietrzu z nauką odpowiedzialności i precyzji.

Po intensywnych zajęciach na strzelnicy przyszedł czas na zasłużony odpoczynek przy pysznym posiłku – uczniowie udali się na pizzę, która smakowała wyśmienicie po aktywnie spędzonym czasie. Następnie, pełni wrażeń i pozytywnej energii, ruszyli w drogę powrotną do Słupca.

Wycieczka okazała się wyjątkowym połączeniem sportu i edukacji. Dopisała nie tylko wyśmienita pogoda, ale przede wszystkim doskonałe humory uczestników. Wspólne przeżycia, śmiech i duch rywalizacji sprawiły, że ten dzień na długo pozostanie w pamięci wszystkich uczestników.

Z pewnością był to niezwykły sposób na aktywne spędzenie czasu, który nie tylko dostarczył rozrywki, ale również nauczył nowych, wartościowych umiejętności. Takie wyjazdy to świetna okazja do integracji i rozwijania pasji – oby kolejne były równie udane!

Międzynarodowy projekt eTwinning pn. „Unlock the power of reading” – podsumowanie działań

Maj to czas na podsumowanie naszego projektu, który trwał osiem miesięcy. W ramach naszego projektu uczniowie i nauczyciele aktywnie angażowali się w różnorodne działania edukacyjne związane z czytaniem książek i twórczą pracą wokół ich treści. Rysowaliśmy, malowaliśmy, a także poznawaliśmy nowoczesne narzędzia internetowe, dzięki którym mogliśmy tworzyć plakaty, prezentacje, filmy oraz e-booki. Projekt pozwolił uczestnikom poszerzyć wiedzę o krajach partnerskich – ich geografii, kulturze i tradycjach. Wymienialiśmy się kartkami świątecznymi online i wysyłaliśmy zakładki do każdego z zaangażowanych państw.

Uczniowie poznawali zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i uczestniczyli w zajęciach poświęconych e-bezpieczeństwu. Wszystkie działania były okazją do nauki współpracy – zarówno w klasie, jak i w grupach międzynarodowych. Rozwijaliśmy kompetencje językowe (w szczególności z języka angielskiego), cyfrowe, artystyczne oraz społeczne. Dzieci doskonaliły umiejętności czytania i pisania, a także kreatywność i zdolności manualne. Cała społeczność projektowa poszerzała swoją świadomość kulturową i językową.

W projekcie uczestniczyło 16 nauczycieli z siedmiu krajów: Polski, Słowacji, Hiszpanii, Turcji, Włoch, Grecji i Rumunii. Współpraca trwała przez cały czas trwania projektu – od etapu planowania po jego zakończenie.

Nasi uczniowie brali udział w licznych zadaniach zespołowych – pracując w parach i grupach nad tematami takimi jak: Zwierzęta z naszych krajów, Życie w lesie, Dzień Bezpiecznego Internetu. Cała polska grupa uczestniczyła także w projektach czytelniczych i realizowała zadanie „Legendy z całego świata”. W zespołach międzynarodowych uczniowie wspólnie tworzyli projekty: Współpraca się opłaca, Kolorowe emocje oraz Nasz wymarzony tydzień. Zorganizowaliśmy również trzy lekcje online, podczas których poznawaliśmy bożonarodzeniowe tradycje innych krajów i podsumowaliśmy nasze wspólne działania.

Większość zadań rozpoczynała się od wprowadzenia tematu przez nauczycieli, po którym następowała dyskusja grupowa i burza mózgów z uczniami na temat możliwych form ich pracy końcowej – plakatu, obrazu, prezentacji lub filmu. W trakcie niektórych zadań (np. tworzenia e-kartek świątecznych, realizacji Dnia Bezpiecznego Internetu, lekcji online) uczniowie uczyli się obsługi przydatnych narzędzi cyfrowych, takich jak Canva.

W projekcie wykorzystywaliśmy technologie w sposób świadomy i kreatywny – chcąc rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów oraz zwiększyć ich zaangażowanie. Do współdzielenia treści używaliśmy m.in. Google Docs, Framapad, a do międzynarodowej współpracy – głównie Padlet, Canva i Framapad. Uczniowie uczestniczyli w kursach i zajęciach dotyczących e-bezpieczeństwa, a zwieńczeniem tych działań było stworzenie e-booka na ten temat oraz rozmowy na lekcjach poświęcone odpowiedzialnemu i bezpiecznemu korzystaniu z sieci.

Polska strona projektu: https://sites.google.com/view/utporpl/strona-g%C5%82%C3%B3wna

Konkurs Wokalny dla szkół pod hasłem „Śpiewamy dla mamy”

Dnia 27 maja w Samorządowym Centrum Kultury i Bibliotek w Szczucinie odbył się wyjątkowy Konkurs Wokalny dla szkół pod hasłem „Śpiewamy dla mamy”. To niezwykłe wydarzenie przyciągnęło 22 utalentowanych uczestników, którzy z wielką pasją i zaangażowaniem prezentowali swoje umiejętności wokalne w różnych kategoriach wiekowych.

Podczas konkursu wybrzmiały utwory pełne ciepła, miłości i wdzięczności – wszystkie poświęcone mamom. Zarówno młodsze dzieci, jak i starsza młodzież, śpiewały z serca, wzruszając publiczność do łez. Każde wykonanie było osobistym wyrazem uczuć, jakie żywimy do naszych mam – niepowtarzalnym muzycznym podziękowaniem za ich troskę, czułość i codzienną obecność.

To piękne wydarzenie nie tylko ukazało bogactwo młodych talentów, ale również przypomniało, jak ważne jest celebrowanie rodzinnych więzi i wyrażanie wdzięczności poprzez sztukę. Konkurs „Śpiewamy dla mamy” z pewnością na długo pozostanie w sercach uczestników, ich rodzin oraz wszystkich obecnych tego dnia w SCKiB. Uczniowie naszej szkoły zdobyli następujące miejsca:

Kategoria soliści klasy I–IV:

• III miejsce: Jagoda Jachym

Kategoria soliści klasy V–VIII:

• I miejsce: Julia Kurnal

Kategoria zespoły klasy I–IV:

• II miejsce: Zespół wokalny – Klasa I.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom!

Wybrane zdjęcia dzięki uprzejmości SCKiB w Szczucinie.

Gala Wojewódzka konkursów prewencyjnych KRUS dla dzieci

6 czerwca w Muzeum Lotnictwa w Krakowie odbyła się Gala Wojewódzka konkursów prewencyjnych KRUS dla dzieci. Naszą szkołę reprezentowała uczennica klasy I, Antonina Zając. Antosia zdobyła I miejsce w etapie regionalnym oraz wyróżnienie w etapie wojewódzkim.

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zorganizował XV Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla Dzieci „Wioski bez troski”, który skierowany był do uczniów szkół podstawowych z terenów wiejskich. Jego celem jest promocja bezpieczeństwa najmłodszych w gospodarstwach rolnych, a tegoroczna edycja wspiera kampanię „Dobrostan Rolnika”, podkreślającą znaczenie profilaktyki zdrowotnej. Konkurs odbywa się pod Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi i przy wsparciu instytucji związanych z rolnictwem i ochroną pracy. Szczególną uwagę zwrócono na „Wykaz czynności szczególnie niebezpiecznych”, których nie wolno powierzać dzieciom poniżej 16. roku życia.

Nasza szkoła z tytułem „Szkoła 1000-lecia”!

Z wielką radością i dumą informujemy, że nasza szkoła otrzymała prestiżowy tytuł „Szkoła 1000-lecia Królestwa Polskiego”, przyznany przez Muzeum Historii Polski w Warszawie. Wyróżnienie to jest efektem naszego udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym, którego celem było rozwijanie zainteresowań historycznych wśród uczniów oraz kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych poprzez twórcze działania. Przystępując do programu, stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem – opowiedzieć o tysiącletnich dziejach Polski w sposób ciekawy, oryginalny i bliski uczniom. W ramach programu zrealizowaliśmy szereg zadań obowiązkowych i dodatkowych które nie tylko rozwijały kompetencje uczniów, ale także integrowały społeczność szkolną wokół wspólnej idei poznawania historii Polski w nowatorski sposób. Nasze działania spotkały się z uznaniem organizatorów, którzy podkreślili naszą pomysłowość, zaangażowanie oraz wysoki poziom wykonania zadań. Otrzymany certyfikat i zaszczytny tytuł „Szkoła 1000-lecia” to dla nas ogromne wyróżnienie, ale też motywacja, by dalej tworzyć szkołę otwartą na historię, kulturę i wspólne działanie. Projekt realizowała, jako główny koordynator, pani Paulina Wróbel – nauczycielka historii, czuwając nad każdym etapem całego przedsięwzięcia. W działania projektowe aktywnie włączyły się również pani Joanna Grzesiak oraz pani Monika Piasecka, których wsparcie i zaangażowanie znacząco przyczyniły się do realizacji całego programu. Zaangażowanie i entuzjazm całej społeczności szkolnej w realizację tego projektu sprawiło, że zyskał on wyjątkową wartość edukacyjną i wychowawczą oraz był okazją do budowania poczucia wspólnoty i dumy z narodowego dziedzictwa. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w tym przedsięwzięciu – uczniom, nauczycielom i rodzicom. To nasz wspólny sukces, który z dumą wpisujemy na karty historii naszej szkoły.

Twórczo i patriotycznie – podsumowanie realizacji projektu „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klasy 4 i 5 zrealizowali Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”. Projekt trwał był prowadzony w ramach zajęć plastycznych. Głównym celem przedsięwzięcia było kształtowanie wśród dzieci poczucia przynależności do swojego domu, miejscowości i kraju, a także promowanie postaw patriotycznych, budzenie zainteresowania historią regionu oraz rozwijanie kreatywności i umiejętności artystycznych. Działania podejmowane przez uczniów były ściśle związane z ich najbliższym otoczeniem. Dzieci chętnie angażowały się w różnorodne aktywności, które pozwalały im lepiej poznać swoją „małą ojczyznę”. Podczas zajęć plastycznych dzieci rysowały swoje domy, skupiając się na najważniejszych detalach, które zapamiętały. Była to doskonała okazja, by porozmawiać o tym, czym jest dom i jaką pełni rolę w życiu każdego człowieka. Kolejnym krokiem było stworzenie prac przedstawiających ważne miejsca w małej ojczyźnie – takie jak place zabaw, szkoła, boiska, domy dziadków – czyli przestrzenie, z którymi uczniowie są szczególnie związani emocjonalnie. Prace były osobiste i bardzo różnorodne. Istotnym elementem projektu była także edukacja patriotyczna. Uczniowie przygotowali prezentację na temat symboli narodowych – flagi, godła i hymnu – poznali ich historię oraz znaczenie, a także dowiedzieli się, jak okazywać im szacunek podczas uroczystości i świąt państwowych. W dalszej części projektu dzieci tworzyły prace plastyczne przedstawiające ich ulubione miejsca. Każdy rysunek był opatrzony krótkim opisem, w którym uczniowie dzielili się swoimi przemyśleniami i emocjami. Na zakończenie przygotowano własnoręcznie wykonane pocztówki promujące swój region. Gotowe prace zachwycały pomysłowością i estetyką wykonania, a jednocześnie pokazywały, jak dzieci postrzegają swoją miejscowość. Realizacja projektu „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna” była dla uczniów niezwykle wartościowym doświadczeniem. Dzięki różnorodnym działaniom uczniowie mogli lepiej poznać swoje otoczenie, rozwijać poczucie tożsamości lokalnej oraz wyrażać swoje emocje i przemyślenia poprzez sztukę. Projekt pozwolił również wzmocnić więź z domem rodzinnym, miejscowością i krajem.

„Zabawa sztuką” – realizacja V edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas 6 i 7 aktywnie uczestniczyli w realizacji V edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką”. Głównym celem projektu było przybliżenie dzieciom świata sztuki w sposób kreatywny i dostosowany do ich wieku oraz możliwości. Zadania miały formę otwartych propozycji – uczniowie pod opieką nauczyciela realizowali je według własnych pomysłów i interpretacji. W trakcie trwania projektu uczniowie wykonali pięć różnorodnych zadań, czerpiąc inspiracje z dzieł znanych artystów. Powstały geometryczne pejzaże na wzór prac Paula Klee, kwiaty inspirowane malarstwem Georgii O’Keeffe oraz kolorowe grzyby w stylu Yayoi Kusamy. Wspólnie stworzyliśmy również „szybki obraz” – pracę zespołową powstałą w rytmie muzyki, a także barwne przeplatanki, nawiązujące do pedagogiki Froebla. Dzięki udziałowi w projekcie „Zabawa sztuką” nasi uczniowie mieli okazję zanurzyć się w świat sztuki, eksperymentować z różnorodnymi technikami i wyrażać siebie poprzez działania plastyczne i twórcze. Projekt był także doskonałą okazją do integracji uczniów, wspólnego działania i odkrywania radości płynącej z tworzenia.

Spektakl „Książę szuka żony, czyli historia prawdziwa – jak to było z księżniczką na ziarnku grochu”

29 maja uczniowie klas I-III na zaproszenie SCKiB w Szczucinie udali się na spektakl teatralny pt. „Książę szuka żony, czyli historia prawdziwa – jak to było z księżniczką na ziarnku grochu”. Podczas przedstawienia uczniowie za sprawą świetnych aktorów przenieśli się w świat bajki. Dzieci były zachwycone strojami oraz grą aktorską.

„Posprzątaj z nami Małopolskę!”

To ważne wydarzenie zgromadziło wielu zaangażowanych mieszkańców, którym los naszej przyrody nie jest obojętny.

Nasza szkoła dołączyła do wspaniałego grona:
– Koło Gospodyń Wiejskich w Słupcu,
– Radny Słupca, pan Tadeusz Czech,
– Sołtys Słupca, pan Krzysztof Padykuła.

Dzięki wspólnemu wysiłkowi udało się uprzątnąć tereny wokół naszej miejscowości i przyczynić się do poprawy stanu środowiska. Serdecznie dziękujemy przewodniczącej Koła Gospodyń Wiejskich w Słupcu, Pani Wioletcie Gadziale za zaproszenie. Jesteśmy dumni, że mogliśmy pokazać swoje zaangażowanie i pozytywną energię. Jesteśmy dowodem na to, że razem możemy wiele zdziałać!

Naszą inicjatywę wspierała również Gmina Szczucin oraz firma Froneri.